tag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post2835894002315237829..comments2023-10-16T05:44:17.978-07:00Comments on barkersthlm: Därför börjar jag med The flipped classroomDanielhttp://www.blogger.com/profile/03489244337909039590noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post-50566332575237814602012-11-28T18:38:36.381-08:002012-11-28T18:38:36.381-08:00Vore intressant att få veta mera om hur du använde...Vore intressant att få veta mera om hur du använder Trello i skolmiljön.Christerhttps://www.blogger.com/profile/18317537634490418500noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post-19538899126419057782012-04-29T10:54:55.956-07:002012-04-29T10:54:55.956-07:00Hej Daniel
Detta är bland det mest intressanta jag...Hej Daniel<br />Detta är bland det mest intressanta jag någonsin hört talas om i pedagogisk utveckling. Jag har jobbat som Ma/No-lärare sedan 95. Ta dig en titt på Trello så får du ytterligare ett verktyg för samarbete med Internet som hjälpmedel. Jag använder det i stor omfattning och med "flipped" kan det få en ny dimension.<br />BjörnBjörnhttps://www.blogger.com/profile/17187679847806407910noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post-25612671155275656482012-02-27T00:45:15.855-08:002012-02-27T00:45:15.855-08:00Tack Jan!
Håller med om att den springande punkte...Tack Jan! <br />Håller med om att den springande punkten är att få eleverna att titta på filmerna i förväg. Jag har funderat mycket på det och tänker att motståndet som du beskriver och som jag också har mött hänger ihop med hur skolan är organiserad och som tvingar eleverna att hela tiden prioritera. De har helt enkelt inte tid att jobba med alla ämnen varje dag efter skolan, utan prioriterar det ämne i vilket de har prov eller en viktig inlämning. Å andra sidan är det så vare sig man "flippar" eller inte. Men poängen är ju, åtminstone i matematik och fysik, att eleverna effektiviserar sin tid och helt enkelt hinner med mer om de inte behöver sitta hemma och slita sitt hår i frustration när de kör fast med någon uppgift. Nu jobbar de klart på lektionen när läraren och andra elever finns till hands. Valet står då på något sätt mellan att i förväg titta på film i 10-20 minuter eller att hemma, efter lektionen, jobba med uppgifter i 1-2 timmar. Jag tänker att det då sker en intressant ansvarsförskjutning från läraren till eleverna där de själva avgör hur de vill göra. Nu kan de inte komma till lektionen och förvänta sig att jag fångar deras intresse och berättar hur de ska tänka. /DanielDanielhttps://www.blogger.com/profile/03489244337909039590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post-72937819586523874272012-02-16T07:48:49.227-08:002012-02-16T07:48:49.227-08:00Det är verkligen ett spännande initiativ, ser ocks...Det är verkligen ett spännande initiativ, ser också fram emot att se hur det blir i praktiken. Mina små försök har strandat just på ett motstånd hos eleverna och att det är svårt rent psykologiskt att läsa i förväg för dem. Det behöver brinna mer i knutarna för att de ska börja prioritera upp.Jan Lenanderhttps://www.blogger.com/profile/11592870965001647768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post-9018756927549796562012-01-17T23:25:27.291-08:002012-01-17T23:25:27.291-08:00Tack Mikael!
Det ska bli spännande att se vad som...Tack Mikael! <br />Det ska bli spännande att se vad som händer i klassrummet.<br />/DanielDanielhttps://www.blogger.com/profile/03489244337909039590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8756103609953574388.post-10337371110173519342012-01-08T06:56:03.983-08:002012-01-08T06:56:03.983-08:00Lycka till, Daniel!
Det skall bli spännande att fö...Lycka till, Daniel!<br />Det skall bli spännande att följa dig.<br />Mikael ParknäsSmedingerektorerhttps://www.blogger.com/profile/18267197418216534507noreply@blogger.com